Un dascal vorbeste despre aprecierea eforturilor copiilor, rezultatele se vad in timp…

CopiiPH vine azi cu o surpriză – un scurt interviu cu domnișoara Irina Adriana Pană (profesor pentru învățământul primar, Liceul Teoretic Șerban Vodă, Slănic, Prahova). Principiul nostru este unul de sinceritate, echitabilitate și transparență – pentru asta vom încerca să transformăm astfel de discuții  – cu elevi, cadre didactice, directori de instituții, părinți etc – într-o tradiție. De ce ? Pentru că doar prin comunicare, prin cunoașterea problemelor și prin propunerea de soluții putem găsi calea spre ceea ce e bine pentru copiii noștri.

Bună ziua. În primul rând vă mulțumesc pentru amabilitatea de a accepta această discuție despre educație, școală, copii. În al doilea rând, vă rog să ne spuneți ce înseamnă pentru dvs. meseria pe care o practicați? Este vorba de un job sau de o pasiune?

 Bună ziua! Vă mulțumesc și eu pentru interesul acordat educației pentru și prin copii. Meseria mea…?! Meseria pe care o practic ține de vocație ( pasiune, dăruire, talent)….nu reprezintă un job care să –mi ofere satisfacție financiară, ci implinirea sufletească este cea a apropierii de diferite personalități în formare, de sufletele copiilor, de reușita școlară a elevilor pe care-i pregătesc. Profesorul trebuie să întrunească două calităţi fundamentale: profesionalismul (în special stăpânirea materiei) şi talentul pedagogic.

Cum ați descrie în 5 cuvinte copilăria?

Greu să fie doar 5 – zâmbet, dragoste, fericire, joc, candoare.

Cum definiți relația dvs cu copiii de la clasă?

Relația cu elevii mei este una caldă deoarece doresc ca ei să asimileze valori, pe care să le transpună în atitudini și comportamente echilibrate, rolul meu este acela de îndrumător și coordonator al activității elevilor.

Dacă ar fi să faceți o balanță a avantajelor și dezavantajelor sistemului educațional românesc, în ce parte ar înclina? De ce?

Finanțarea slabă a sistemului educațional, nivelul salarial scăzut al cadrelor didactice, implicarea partidelor politice  în reorganizarea sistemului, dezinteresul părinților privind activitatea școlară a elevilor  arată că învățământul românesc nu va avea parte de modificari de substanță în sens pozitiv dacă problemele sale nu vor fi apreciate corect.

Considerați că stă în puterea dascălilor/ părinților/ copiilor să schimbe ceva?

România are nevoie de implicarea  echitabilă a tuturor cadrelor didactice, reușita școlii are la bază educația profesorilor.

Care ar fi 3 lucruri pe care le-ați schimba în sistemul de învățământ?

Conștientizarea şi recunoaşterea existenţei unor probleme de fond în sistemul de învăţământ. Este un sistem corupt, un sistem în care însuşi cel care îi justifică existenţa, elevul, studentul, este de multe ori umilit, batjocorit, iar interesele sale reale sunt complet ignorate. Următorul pas ar fi acumularea unei dorinţe de schimbare, o dorinţă sinceră şi reală de a îmbunătăţi, de a reconstrui acest sistem.  Interzicerea amestecului politicii de partid în învățămănt este esențială.

În ce măsură profesorii pot/vor/sunt deschiși să țină o legătură permanentă cu copii/părinții?

 Există cuminicare cu părinții la clasele primare.

Ați fi dispusă să vă implicați în activități de joc/dezvoltare personală/educarea motivației pentru grupe de copii de vârstă preșcolară?

 Sunt implicată în activități de dezvoltare personală, de joc la clasele primare. Organizăm împreună ieșiri în aer liber, ateliere de creație, serbări tematice etc.

Considerați utilă existența unui site al copiilor și părinților prahoveni? De ce?

Este necesară existența oricărei căi de acces care să înlesnească obținerea de noi informații, de împărtășire a unor experiențe trăite.

Ce informații vi se par de maximă necesitate pentru educarea unor viitori adulți responsabili, deschiși, comunicativi?

 Pentru a avea niște copii veseli, deschisi, sănătoși sunt necesare informații ce țin de educația în aer liber, de activități ce le dezvoltă curiozitatea explorării mediului, de activități ce țin de cunoașterea stării de sănătate, de activități de interacțiune relațională.

Un mesaj pentru cititorii site-ului copiiph, va rog…

Un lucru pe care doresc să-l subliniez este ca părinții să aprecieze eforturile copiilor, nu numai rezultatele finale.

Image

ImageImage

One thought on “Un dascal vorbeste despre aprecierea eforturilor copiilor, rezultatele se vad in timp…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>